Monday, April 21, 2014

"IT" - манія




Снідаючи у затишній кав'ярні за столиком біля вікна, я мимоволі спостерігала за виром життя, що плив повз мене. Мене здивувала надзвичайно велика кількість модно вдягнутих жінок, що зранку поспішали хто куди. Відчуття було таке, наче я переглядаю ролик Best street style looks, але не на Youtube, а в реальному житті. Просидівши ось так десь півгодини, я подумала про те, що тепер виглядати модно стало зовсім не важким завданням, радше шаблонним. Виглядати саме модно, що не завжди співпадає з поняттям "стильно".  

Сьогодні варто лише засвоїти декілька фешн-поавил і ти можеш бути спокійним за свої «луки». Додайте до будь-якого образу масивне намисто чи кольє – будете виглядати модно, носіть сумку CELINE (навіть до спортивного костюму) – будете виглядати в тренді і тд. Але всі ці модні фішки і тренди в певний момент стають заїждженими і починають набридати, головне, напевне, не прогавити цей момент!



Натискаючи кнопку «BUY» на asos.com, я, з почуттям маленького особистого тріумфу, поздоровляю себе з тим, що стала щасливою власницею светра супер-модного фасону oversize з ІТ-принтом – крупна клітка; мій новий светр, по-суті, клон подіумних светрів Stella McCartney останньої колекції pret-a-porter. Щоправда, є один нюанс –  вартість. Я, як і тисячі модниць навколо світу, тепер можу дозволити собі купувати ІТ-речі не вганяючи свої кредитки в шалені мінуси.

І все це ніби і добре, але раптом замислюєшся над іншим… мені завжди хотілося виділятися з натовпу своїм особистим почуттям стилю, а не просто гарно виглядати у комбінації речей, котрі хтось інший зробив модними вже до мене, таким чином перетворюючись на ще одного статиста у сучасній IT-масовці.

Правила модної гри. 

Напевне, ще ніколи раніше мода не була настільки передбачуваною як зараз. Ось життєва історія: я ніколи не була фанаткою рожевого кольору, навіть більше можу сказати, дещо зневажала його, коли йшлося про кольорову гамму мого гардеробу. Але цієї весни, звичайно ж, я мушу купити це рожеве oversize пальто ZARA, навіть якщо я точно знаю, що одягну його максимум один раз, бо цей рожевий колір цукрової вати не буде підходити ні до чого у моїй шафі. Але як можна не купити цю солодку mass market цукерочку, якщо в ній борознять простори Парижу та Нью Йорку фешн-блогині світу цього. І ось вже за кілька місяців рожеві пальта, як примарні химери, застають мене повсюди: пані у рожевому oversіzed пальті і лакових "човниках" тілесного кольору вибарає пральний порошок у торгівельному центрі, дівчинка-підліток у кашеміровому рожевому пальті-піджаку і конверсах мчить кудись на своєму велосипеді і т.д.



Побутує думка, що ІТ-манія почалася з ІТ-сумок, що стали невідємним елементом модних образів в 90-х роках. Чорний нейлоновий наплічник Prada (що зараз робить своє тріумфальне повернення завдяки ностальгії по 90-х) здобув, крім популярності, і певний елітний статус, адже дозволити таку річ тоді могли собі далеко не всі, а чогось подібного до asos ще не існувало. З часів «лихих 90х», ІТ став набагато демократичнішим поняттям, поширившись на дуже багато речей нашого повсякденного життя: від лаку для нігтів до продуктів харчування та напоїв. ІТ-ідоли недавнього минулого –це «око» мотив на джемперах KENZO (що замінив «тигрів»), камуфляжні спідниці від Christopher Kane, кеди з прихованою танкеткою Isabel Marant, «човники» Velentino  з делікатними шипами (rock stud pumps).
За нехитрими прогнозами, ІТ прийдешнього сезону – Isabel marant four H&M шкіряні легінси на шнурівці, сукні та топи Zara підшиті мереживом, кросівки new balance, пальта вільного крою Crombie від GAP.

 
З чого починається ІТ
Алгоритм появи ІТ-речі приблизно наступний: поява певної відомої особи у певній речі на людях + фото з цією річчю у відомих глянцевмх журналах + поширення модного «луку» з цією річчю у соц. мережах = ми всі хочемо таку ж річ.
Якщо уважно слідкувати за новими колекціями відомих дизайнерів, можна, в принципі, самій визначити ІТ-речі наступних сезонів. Світові бренди хочуть максимально «засвітити» майбутню ІТ-річ у різних медіа (fashion-журнали, соціальні мережі, fashion блоги), і одночасно зберегти певну ексклюзивність, тому зазвичай ІТ-речі важко докупити чи дозамовити згодом, тут діє принцип «хто не встиг, той спізнився». 
Повертаючись до вже згаданого феномену цього модного сезону – рожевого пальто, то все почалося з легких пальт Pink Pea Соаt від  Marks&Spencer в Англії. Колекція була лімітована і одночасно з надходженням у магазини PR-менеджери Marks&Spenser провели потужну рекламну кампанію саме для цієї речі, створюючи не аби який ажіотаж серед модниць, адже всі хотіли мати таке пальто, але не всі могли його придбати.
Але численних згадок у модних журналах тепер може бути недостатньо, ІТ-річ мають також пропіарити IT-girls або IT-boys, яких у світі модної індустрії об’єднали під назвою «it-makers».  Ось, для прикладу, звичайна, на перший погляд, дівчина Alexa Chung всю свою успішну кар’єру у сфері модної індустрії вибудували на тому, що всі модниці світу хочуть все те, що носить вона. Нещодавно Alexa спробувала себе і у ролі письменниці, здогадайтеся як називається її перша книга? Так і називається: «ІТ».
Alexa своїми повсякденними образами у яких з’являється на людях створює негласні списки того, що буде «ІТ» вже зовсім скоро. Дійшло вже до того, що дизайнери просто називають свої творіння її ім’ям, таким чином ніби «благословляючи» їх на модному ІТ-шляху (так з’явилася сумка Alexa від Mulberry, наприклад).
Багато ІТ-girls непогано заробляють на всій цій індустрії модного культу: Кейт Мосс, Ріана, Кейт Босворт, К’яра Фераньї, список можна продовжувати ще довго. Зрозумівши простий принцип того, що те, що вони одягнуть сьогодні, буде дуже добре продаватися завтра, фешн-діви штампують collaborartion колекції для mass-market брендів з надзвичайним завзяттям: Кейт Мосс для TOPSHOP, Ріанна для River Island,  Ізабель Маран для H&M і т.д.
І тягнуться безкінечні черги в магазинах за платтячком у якому Ріанна відривалася на музичному фестивалі в Лос Анжелесі чи за светриком в якому Кейт Мосс ходила в кіно у Лондоні.  

Чи дійсно носити «IT» настільки принципово?
Проблема з ІТ-речима часто полягає у тому, що купуєш їх у запалі шаленого бажання належати до «модних світу цього», до так званої «фешн-тусовки», але тут головне не промахнутися і не потрапити, натомість, до «фешн-масовки». Зараз багато дівчат одягаються за принципом: побачила цю річ на дівчині з 1000+ підписників в instagram - купила собі. Тепер модно можна виглядати не докладаючи особливих зусиль чи фантазії і, дякуючи mass-market колабораціям, модний гардероб тепер не вимагає особливих фінансових вливань. Соціальні мережі і фешн-медіа допомагають постійно підігрівати інтерес до ІТ-манії. Ніщо не підніме настрій краще, ніж викладене фото в Instagram у такій же кофточці, в якій вчора фоткалась Ріанна чи Майлі, але ця ейфорія швидко мине після того, як точно у такій же речі фотки викладуть мінімум 5 твоїх подружок.

Ще одна проблема з ІТ-речина: не всім нам все однаково пасує. Часто ловлю себе на тому, що думаю, як багато дівчат стають просто жертвами такої ІТ-манії. Наприклад "хіт минулого сезону" баска на сукнях і спідницях для багатьох стала своєрідним "прокляттям", адже цей елемент одягу дуже хитра річ: баска може творити справжні дива візуально змінюючи силует, але, дівчата, зміни ці можуть бути як позитивні так і просто вбивчі. Тому баску потрібно добре пристовосувати до індивідуальних особливостей фігури, а в розмірній сітці mass market речей не так легко віднайти хоч краплину індивідуальності. Не так давно я і сама потрапила на цей ІТ-гачок, коли магазини на початку весни замайоріли яскравими принтами нових колекцій, я була наче зачарована цим калейдоскопом строкатих візерунків. Врешті-решт я стояла вдома перед дзеркалом у брюках 7.8 з ZARA і з сумом дивилася на те, як моя трошечки ширша ніж хотілося б лінія бедер перетворилася на яскраво-дикий тропічний сад надзвичайних масштабів. Так, принтовані речі зараз повсюди, вони просто манять нас з вітрин усіх крамниць, але подивившись правді в очі, я розумію, що вони більше пасують тендітним дівчаткам-підліткам, жінкам з комплекцією Сари Джесіки Паркер або пластиковим манекенам у перуках, які їх успішно рекламують таким легковажним покупцям як я…з того часу ці брюки спокійно спочивають у закутку моєї шафи, залишившись при своїх бірках.

Я тільки «за», щоб придбати декілька ключових новинок сезону, базових речей, які легко комбінувати у різні образи. На передовій моєї шафи вже є пара мега-яскравих топів ZARA, кросівки NEW BALANCE та oversize светри з цікавими принтами. Але я «проти» того, щоб ІТ ставав фешн-уніформою, тоді це вже не ІТ, це MASS.  Мені, як і раніше, хочеться чогось індивідуального, тільки мого. Хочеться вкладати в свої образи хоч трохи фантазії та праці, а не просто повторювати як під копірку.



Тому нещодавно я розпочала підпільний бунт проти цієї ІТ-істерії. Відчуття таке, ніби я вимкнула фешн-навігатор і вирушила у вільне плавання. Тепер я частіше «полюю» на цікавий вінтаж і не нехтую секонд-хендом, з нових колекцій у mass-market магазинах купую базові речі, які легко комбінуються між собою, додаючи до цього всього брендові сумки, взуття, окуляри.

 І якщо раптом настане такий день, що я наважуся вийти на люди у рожевому пальті, всі коменти про те, що виглядаю як ходячий клубок цукрової вати, буду вважати справедливими.



No comments:

Post a Comment